Szukaj

Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Cedyni ogłasza nabór na stanowisko ASYSTENTA RODZINY. Forma powierzenia świadczenia usług: umowa zlecenie. Okres świadczenia usług: 15 lipca 2015r.do 31 grudnia 2015r.

 

Zapotrzebowanie: 1 asystent rodziny

WYMAGANIA ZWIĄZANE ZE STANOWISKIEM ASYSTENTA RODZINY:
Asystentem rodziny może być osoba, która:
1.    Posiada wykształcenie:
a)     wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
b)     wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony przez Ministra właściwego do spraw rodziny i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
c) średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
2)    nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
3)    wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
4)    nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

ZAKRES ZADAŃ ASYSTENTA RODZINY:
1)    opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,;
2)    opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
3)    udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
4)    udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
5)    udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
6)    udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
7)    wspieranie aktywności społecznej rodzin;
8)    motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
9)    udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
10)    motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
11)    udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
12)    podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
13)    prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
14)    prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
15)    dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny Kierownikowi OPS w Cedyni;
16)    monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
17)    sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
18)    współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
19)    współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

Asystent rodziny musi posiadać umiejętność dobrej organizacji pracy indywidualnej i zespołowej oraz powinien być otwarty na kontakt z ludźmi.

Asystent rodziny świadczyć będzie usługi w miejscu zamieszkania rodziny - zgodnie z harmonogramem ustalonym wspólnie z pracownikami OPS w porozumieniu z rodziną.

Koszt dojazdu do rodziny pokrywa wykonawca usługi tj. asystent rodziny.

WYMAGANE  DOKUMENTY  I  OŚWIADCZENIA:
 
1.    list motywacyjny,
2.    życiorys (CV),
3.    kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i przebieg zatrudnienia,
4.    kserokopia dowodu osobistego,
5.    oświadczenie o nie skazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
6.    oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku asystenta rodziny,
7.    oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz posiadaniu pełni praw publicznych,
8.    oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona,
9.    oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku, gdy taki obowiązek został na niego nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd,
10.  oświadczenie dotyczące zgody na przetwarzanie danych osobowych o treści: „ Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacji Ośrodka Pomocy Społecznej w Cedyni zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych”.

DODATKOWE INFORMACJE:
Podpisanie umowy nastąpi nie później niż w dniu 15. 07.2015r.

Zapłata za świadczenie usług asystenta rodziny nastąpi na koniec każdego miesiąca, na podstawie faktycznie zrealizowanych godzin, które potwierdzone będą w prowadzonej dokumentacji.

Dokumenty należy składać w Ośrodku Pomocy Społecznej w Cedyni Plac Wolności 8, 74-520 Cedynia do 14.07.2015r. do godz. 15.00 – osobiście lub pocztą (decyduje data dostarczenia przesyłki pocztowej) z dopiskiem: „Nabór na stanowisko asystenta rodziny”.

Oferty, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.

Informacja o wynikach konkursu będzie opublikowana na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Cedyni.