Szukaj

W dniach 08.05-11.05 uczestniczyliśmy w wycieczce do Warszawy. Pomysłodawcą i organizatorem wycieczki była p. Andżelika Hajdaś,  a towarzyszyły jej p. Renata Misiura i p. Agnieszka Czerniawska. Wycieczka rozpoczęła się w Cedyni o godzinie 1.00 w nocy.

Po długiej podróży zmęczeni, ale radośni dotarliśmy do Warszawy, gdzie jako pierwszy zwiedziliśmy Stadion Narodowy.  Kolejne dni upłynęły nam na zwiedzaniu, a także dzięki opowieściom przewodnika, poznawaniu historii Warszawy. Odrestaurowany Zamek Królewski, Łazienki Królewskie i Pałac w Wilanowie przybliżyły nam dzieje polskich władców: Jana III Sobieskiego i Stanisława Augusta Poniatowskiego. Muzeum Powstania Warszawskiego, Pomnik Małego Powstańca, Pawiak czy Aleja Szucha przypomniały o wojennych losach Warszawy.

Ważnym punktem było zwiedzanie Centrum Nauki Kopernik, gdzie mogliśmy poznawać prawa nauki poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych wystawach.  Jedną z atrakcji była podróż metrem. Dużą radość sprawiła nam wizyta w Pałacu Kultury i Nauki skąd mogliśmy podziwiać panoramę miasta. Odwiedziliśmy także miejsca pamięci, takie jak Wojskowy Cmentarz Powązkowski i Kopiec Powstania Warszawskiego. Dużą frajdę, nie tylko chłopcom, sprawiło oglądanie ekspozycji Muzeum Wojska Polskiego. Z wnętrza autokaru mogliśmy oglądać budynki rządowe z sejmem na czele.

Oprócz zwiedzania był czas na inne przyjemności: śpiewy w autokarze, lody, chłodzenie się przy fontannach czy zakupy w centrum handlowym Złote Tarasy. Wszystkie te atrakcję sprawiły, że każdy znalazł coś dla siebie. Wszyscy wrócili zadowoleni i już planują kolejną wycieczkę.

Uczniowie klasy VI a biorący udział w wycieczce i ich opiekunowie serdecznie dziękują za życzliwość oraz wsparcie finansowe i rzeczowe:
- panu Stanisławowi Stępnikowi
- panu Julianowi  Maruszewskiemu - Zakład Produkcyjno-Handlowo-Gastronomiczny „JUMAR”